khanekhodro

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در آئین رونمایی از سند راهبردی «فرهنگ سازی مالیاتی»

سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه اقناع مردم موفق است/ امیدوارم وابستگی ما به نفت،صفر شود


۱۴۰۳/۰۸/۲۸ - ۲۲:۴۰ | کد خبر: ۴۹۳۰۶ چاپ

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در آئین رونمایی از سند راهبردی فرهنگ سازی مالیاتی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در پیشبرد اهداف سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: تا زمانی که مردم مشتاق نباشند و به آنها احترام گذاشته نشود و به رسمیت شناخته نشوند، اهداف محقق نمی شود. در دنیا رسانه نقش بسیار مهمی دارد. اینکه چه باید کرد، موضوع مهمی است.

سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه اقناع مردم موفق است/ امیدوارم وابستگی ما به نفت،صفر شود
کلانشهر: رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: لازمه موفقیت در سازمان مالیاتی، داشتن برنامه و تجربه خوب است که رئیس کل سازمان امور مالیاتی از این دست افراد است. او چه در مرکز پژوهش های مجلس و چه از زمانی که در مسند ریاست سازمان امور مالیاتی قرار گرفته عملکرد موفقی داشته و جا دارد که حضور چنین مدیر کارآمد جوان را که خوب درخشیده به مجموعه سازمان امور مالیاتی و دولت وکشور تبریک بگویم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت روز شنبه ۲۶ آبان ماه در آئین رونمایی از سند راهبردی فرهنگ سازی مالیاتی با بیان اینکه امیدوارم وابستگی ما به نفت به صفر برسد، اظهار داشت: هدف دولت چهاردهم اصلاح ساختارها در حوزه اقتصاد است و برای حوزه سیاست خارجی و حوزه اجتماعی هم به دنبال ایجاد وفاق، همبستگی و دلبستگی است. رئیس جمهور معتقد است برای همدلی، همه اقشار و همه طبقات در اداره کشور کمک کنند و چالش اداره سیاسی کشور را به عدالت سیاسی سوق دهد.

حضرتی با بیان اینکه رئیس جمهور به دنبال امید و وفاق است و اعلام کرده با کسی منازعه ندارد، افزود: آقای رئیس جمهور بر همبستگی، دلبستگی و همدلی تاکید دارد و خواستار آن شده که همه اقشار و بخش ها به کمک بیایند تا عدالت سیاسی به وجود آید.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد: برای اولین بار در دولت آقای پزشکیان، بسیاری از نیروهای کاربلد از دولت قبل ابقاء شدند تا کار و مأموریت خود را انجام دهند. زیرا رئیس جمهور به عملکرد و تخصص در ایران اهمیت می دهد؛ برخورد ایشان با موضوعات سیاسی نیست و ملاک ارزیابی افراد را لیاقت، شایستگی و تقوای افراد می داند.

این مقام مسئول تاکید کرد: امید به آینده و اعتماد به حکومت و حتی یکدیگر، از جمله چالش های بزرگ کشور و بسترساز حرکت های آینده، ایجادکننده نظم اجتماعی، کمک کننده به فقرا و از بین بردن تبعیض همگی در اختیار دستگاه مالیاتی است.

حضرتی بیان داشت: مهمترین چالش کشور، چالش با رسانه است چرا که به رسانه ها توجه نکردیم. امروز فضا، فضای اقناع است و باید کار شود تا تصویر رضایت بخشی در مردم ایجاد شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اهمیت نقش رسانه در پیشبرد اهداف سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: تا زمانی که مردم مشتاق نباشند و به آنها احترام گذاشته نشود و به رسمیت شناخته نشوند، اهداف محقق نمی شود. در دنیا رسانه نقش بسیار مهمی دارد. اینکه چه باید کرد، موضوع مهمی است.

وی رسانه را بالاترین قدرت در دنیای کنونی دانست و خاطرنشان کرد: باید به نحو مطلوب از این اهرم استفاده کرد. اقناع کردن جامعه و افکار عمومی و ایجاد تصویر رضایت بخش برای همگان، مهم ترین رسالت رسانه کنونی در کشور در تمامی حوزه ها از جمله مالیات دانست. سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه اطلاع رسانی و اقناع سازی در بین دستگاه‏ها موفق بوده ولی به دلیل ظرفیت و اهمیت این موضوع، جا دارد که این سازمان بیش از پیش در زمینه فرهنگ سازی و اهمیت مالیات قدم بردارد. تدوین سند راهبردی فرهنگ سازی مالیاتی گام مثبتی در این مسیر تلقی می شود.

هدف اصلی سند راهبردی فرهنگ‏ سازی مالیاتی چیست؟
سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه اقناع مردم موفق است/ امیدوارم وابستگی ما به نف

گفتنی است طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، هدف اصلی سند راهبردی فرهنگ‏ سازی مالیاتی، تحول و ارتقاء فرهنگ مالیاتی جامعه با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی به منظور تحقق آرمان پایدارسازی درآمدهای کشور است. جایگزین شدن فرهنگ مالیات ‏دهی به جای مالیات‏ ستانی، شکل گیری نگرش مثبت نسبت به مالیات در اذهان عمومی و شناخت اقشار مختلف جامعه در تمامی رده های سنی نسبت به موضوع مالیات، از دیگر اهداف این سند راهبردی است.

همچنین کلان راهبردها و کلان سیاست‏ ها و جامعه مخاطب سند راهبردی فرهنگ ‏سازی مالیاتی بطور کامل تشریح شده است.

ایجاد و اصلاح ساختار تعاملات نظام فرهنگ سازی، آموزش و پرورش، تبیین و آگاهی بخشی، فرهنگ سازی مالیاتی با مشارکت مردمی، تولید محتوای صوتی و تصویری، فضاسازی محیطی و بازنمایی هویت نظام مالیاتی از مهم‏ترین محورهای سند راهبردی فرهنگ‏ سازی مالیاتی است که به طور دقیق ترسیم شده است.

 این سند راهبردی در راستای اجرای بخشنامه مرتبط با حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی دولت ابلاغی 10 مهرماه 1403 معاون اول رئیس جمهور تدوین شده است.